DEATHSTARS OFFICIAL FORUM

Welcome to the burning ballrooms of Deathstars
It is currently Mon May 20, 2013 12:19 am

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 1148 posts ]  Go to page Previous  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 77  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 18, 2009 10:01 pm 
Heavy User
 Profile

^Aaargh! Mattetalen anfaller! Ta bort dem! Ta bort dem! Nåväl, hämnden är ljuv. :twisted: Vänta bara, jag har 205 högskolepoäng (fyra år plus lite till) att ta ur när jag ska hämnas... Vad ska vi ta? Astronomi? Språkvetenskap? Engelska versmått? Jag vet - GRAMMATIK!!!! Muahahahaha...

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 18, 2009 10:08 pm 
Junkie
 Profile

^ Svensk grammatik? Få personer är bättre än jag på det. Faktum är att jag är en språkpolis och alla hatar mig för att jag alltid rättar dem! Säger någon "Han är äldre än mig" säger jag automatiskt "jag" och om någon säger "skärde" vänder jag mig mot den personen och vrålar "SKAR! SKAR! SKAR!!"

You're only as sick as your secrets, but the truth shall set you free.

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 18, 2009 10:11 pm 
Heavy User
 Profile

^ Attans! Jag tänkte visserligen engelsk grammatik, men bah... Nåja, kul att träffa på en annan språkfascist, skönt att se att man inte är ensam. :lol: Nej, då hämnas jag med en lerboll till istället, det verkar enklare än att behöva tänka ut nåt bra. 8)

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 18, 2009 10:12 pm 
Addicted
 Profile

Quote:
Bestäm riktningskoefficienten för den linjära funktionen f(x) om f(x+4)-f(x)=24.

Denna förstod jag inte vad de frågar efter, nackdelen med att jag läst min matte på engelska antar jag.

Quote:
Bestäm algebraiskt talet b (b är inte lika med 0) så att linjerna 9x-by+7=0 och 4y=bx-11 blir parallella.

b=6 tycker jag. Denna gillade jag :D

@Elyria: Det blir min första. Jag har en klar idé på vad jag har tänkt mig, men jag kan själv inte rita något vettigt ^^ Pengar är inget större problem för mig, jag bor hemma en liten stund till - det är plugget som istället äter all min tid och egentligen har jag milda skuldkänslor för att jag skriver här istället för att plugga ^^ Men sen efter mina exams så ska jag banne mig ta mig tid.
Edit: Kollade på deras sida också, de verkar riktigt skickliga. Och inte så långt borta heller! :D

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 18, 2009 10:41 pm 
Junkie
 Profile

^ Duktigt! För att vara noggrann är svaret b=+-6 (eller alltså, plus eller minus), men det var ju helt rätt ändå. Jag är imponerad!

Elyria wrote:
^ Attans! Jag tänkte visserligen engelsk grammatik, men bah... Nåja, kul att träffa på en annan språkfascist, skönt att se att man inte är ensam. :lol: Nej, då hämnas jag med en lerboll till istället, det verkar enklare än att behöva tänka ut nåt bra. 8)

Attans bananer, jag som nyss hade duschat... *torkar av leran med dina handdukar, dina sänglakan och dina underkläder... dock inte de du har på dig*
Jag är helt okej på engelsk grammatik också, bara att det inte är mitt förstaspråk, så den är inte lika säker som svenskan. Jag är en språkmänniska faktiskt! Engelska kunde jag flytande redan i sjuan och min förra franskalärare sa att jag var den bästa elev hon någonsin haft. *skryt rakt emot Jantelagen*
Dessutom stavar jag aldrig fel. Eller i alla fall såpass sällan att det går att säga "aldrig". Det händer ibland pga tryckfel när jag skriver på datorn, och ibland när jag antecknar och alltså måste skriva fort, då händer det att jag glömmer en bokstav bara för att det är stressigt. Men ge mig ett ord och jag kommer kunna stava det. Det är min bästa färdighet, jag är så stolt för den!

You're only as sick as your secrets, but the truth shall set you free.

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 18, 2009 11:27 pm 
Beginner
 Profile

Min bästa sida är att jag har en förmåga att absolut inte bry mig om någonting över huvudtaget speciellt inte mina egna små språkfel som funnits där sen lågstadiet och blivit en del av mig själv :D

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 19, 2009 1:53 am 
Junkie
 WWW  Profile

Måste få skryta lite om mina mattekunskaper här också. Har läst matte på både grundnivå på högskolan och doktorandnivå. Min forskning bygger på tillämpad matematik. Fast underbart att faktiskt kunna använda matematiken till något. Ni musiknördar här borde känna till att matematik ligger bakom de flesta filter som används för att påverka hur ljud låter på olika sätt. Det används också för att göra det möjligt att skicka och spara bilder/video utan att behöva ta hänsyn till enormt stora datamängder. :)

Tänk vad matte är bra. :D

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 19, 2009 2:37 am 
Beginner
 Profile

Albtraum wrote:
Måste få skryta lite om mina mattekunskaper här också. Har läst matte på både grundnivå på högskolan och doktorandnivå. Min forskning bygger på tillämpad matematik. Fast underbart att faktiskt kunna använda matematiken till något. Ni musiknördar här borde känna till att matematik ligger bakom de flesta filter som används för att påverka hur ljud låter på olika sätt. Det används också för att göra det möjligt att skicka och spara bilder/video utan att behöva ta hänsyn till enormt stora datamängder. :)

Tänk vad matte är bra. :D

Matte är dock helt värdelöst om man skulle få för sig att titta på vad FRA-folket har skapat med en liten algoritm a la "Vi-ska-veta-exakt-vad-du-pratar-om-hela-tiden-och-om-det-inte-passar-oss-kommer-vi-och-tar-dig".

Så ja, Matematik är bra och dåligt :(

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 19, 2009 12:07 pm 
Junkie
 WWW  Profile

Mjo fast då kan vi ju kontra med all matte som används för att analysera foton, övervakningskameror, fingeravtryck mm när det gäller att lösa brott.

För att inte prata om sjukvården där all ultraljud, röntgen, magnet röntgen mm...

Matte används nog för mer bra saker än dåliga. ;)

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 19, 2009 12:09 pm 
Beginner
 Profile

Men jag hänger upp mig på dåliga saker som gör mig paranoid... tacka gudarna för att jag vet hur man skyddar datorn från algoritmen i kiruna :lol:

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 19, 2009 2:28 pm 
Junkie
 WWW  Profile

Elyria wrote:
@Blitzkrieg, Indra är ingen klok katt. Hon har två hjärnceller, en för inandning och en för utandning. Resten går på reflex. Men hon är söt och snäll!

Haha :lol: Min katt är helt galen,men är ändå ganska klok!

Idag är ju dagen hemsk :(
Började med att jag gick till bup och fick reda på lite jobbiga saker.
Sen är torsdag i säg en jobbig dag :(
Sen har jag inte ätit något sen i går kväll,så jag mådde ju självklart jätte illa.Blev i tvingad mat på bamban(lunch rast)
Var hur nära som helst att spy innan svenskan :(
Och det har jag inte varit nära på typ tre veckor :(
Så den här dagen är hemsk :(

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 19, 2009 5:28 pm 
Heavy User
 Profile

Jag hävdar bestämt att matte är jättebra på alla sätt och vis - så länge jag slipper den. Däremot är jag bra på språk och grafisk design, så jag fick väl de mer humanistiska och konstnärliga bitarna av skalan istället. Det funkar fint för mig! Jag behöver inte kunna matte för att veta att photoshop är ett underbart program. :lol:

@Blitzkrieg, usch, varför har du inte ätit? Du måste äta! *hytter förmanande med fingret* Vi vill ju ha en frisk och glad Blitzkrieg ju!

@Morbidus, Ja, det är inte för inte de har vunnit många priser för bästa tatuering osv. Hittade dem på tatueringsmässan här i Norrköping, de stod ut som klart duktigast av alla där. Trevliga är de också! :) Fusk att du har nära, själv har jag som sagt fem timmars bilfärd, enkel resa.

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 19, 2009 6:13 pm 
Addicted
 Profile

@Elyria: Okej nära är i och för sig ett relativt bergepp - det blir ca 3h bilresa för mig (enligt google maps ^^).

Och för att dra mitt srå till ämnes-diskussionen: Matte är jättekul fram till och med Matte C ungefär. Sen går det utför. Bra för samhället? Onekligen. Men jag föredrar att sitta någonstans och filosofera och diskutera.
Tror ni man kan få betalt för det? :P

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 19, 2009 6:37 pm 
Heavy User
 Profile

^Det kan du säkert! :D Bli medlem av nån expertpanel på tv bara. Oroa dig inte, du behöver inte kunna något först, du ska bara tycka.

Haha, nära var det väl inte direkt. Var bor du? Jag har turen att ha en kompis i Malmö som jag kan bo hos så att jag slipper åka ner samma dag eller betala hotell. Dessutom får jag skjuts! Snacka om lyx. Två dagar kvar tills jag åker, kan knappt vänta. Snacka med Evil Twins om din idé så kan de tweeka den åt dig. Tänk på att det är lång väntetid bara...

Post subject:
PostPosted: Thu Mar 19, 2009 6:57 pm 
Junkie
 WWW  Profile

@Elyria,Jag har haft en del problem i lite mer än en månad med detta.Det går över efter ett par dagar,men kommer tillbaka igen :? Nu har jag ätit lite när jag var på konfan (vi fikar alltid med smörgås där innan vi börjar)
Och illa måendet har gått över,men lusten att inte äta har inte gått över :?
Sen fick jag reda på bup idag,efter flera veckor med massa tester.Att jag har en mycket speciell personlighet som faktiskt har ett namn :? (vilket jag just nu inte kommer ihåg,vilket är väldigt typiskt mig xD)

Post new topic Reply to topic  [ 1148 posts ]  Go to page Previous  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 77  Next

All times are UTC + 1 hour