DEATHSTARS OFFICIAL FORUM

Welcome to the burning ballrooms of Deathstars
It is currently Sat May 25, 2013 12:21 am

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 1148 posts ]  Go to page Previous  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 77  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 06, 2009 8:55 am 
Junkie
 WWW  Profile

^Haha,det låter som om det kommer bli kul!

@t,Idag är det sista dagen på praon :( Lite tråkigt är det,och just nu är mamma och pappa på möte med skolan om hur man ska göra för mig.
Och fortfarande så tänker jag på hur jag ska göra,om jag ska väcka åtal mot dem tjejerna som utsatte mig för sexuellt övergrepp på internet.

Post subject:
PostPosted: Fri Mar 06, 2009 11:41 am 
Beginner
 Profile

Elyria wrote:
I morgon kommer något helt otippat att ske, som jag inte trodde någonsin - NÅGONSIN - skulle hända. Jag. Ska gå. På genrep. Till andra chansen. Melodifestivalen. :twisted: Herregud!!! Men det finns en förklaring! Jobbet bjuder hela personalen som personalfest, och det är fest före och efter, så det lär bli kul. Själv tänkte jag leka goth med mina roliga prylar från Odium Clothing som kom idag. Nåt ska väl folk ha att titta på. :roll: :lol: Alla tänkte visst slå på stort, någon skulle ha guldbyxor, nån annan läderbrallor med fransar... Synd bara att jag inte fick tag på en svart boa i tid. Jag kompenserar med svart solfjäder med fjädrar. Spelar ingen roll, jag lär i alla fall aldrig kunna tävla med Alexander Bard om uppmärksamheten!

I pity you :lol:

Post subject:
PostPosted: Sat Mar 07, 2009 12:26 pm 
Heavy User
 Profile

^ Tack! I pity myself, actually. Kvällen började ok, även om det var ännu sämre än väntat. Roligast var att se kameramännen in action, faktiskt. Hur som helst slutade det i katastrof, med en gråtande jobbarkompis som blivit antastad och behövde stöd. Fy fan för att vara tjej bland fulla killar ibland...

Post subject:
PostPosted: Sat Mar 07, 2009 2:19 pm 
Beginner
 Profile

Elyria wrote:
^ Tack! I pity myself, actually. Kvällen började ok, även om det var ännu sämre än väntat. Roligast var att se kameramännen in action, faktiskt. Hur som helst slutade det i katastrof, med en gråtande jobbarkompis som blivit antastad och behövde stöd. Fy fan för att vara tjej bland fulla killar ibland...

Låter mer som att du tillbringade din kväll på Otten och inte på genrep för melodi-fjantivalen... (Det är trots allt ingen festival -_-')

Blev hon antastad av andra från arbetsplatsen eller helt random folk som också hade kommit dit för o titta på spektaklet?

Post subject:
PostPosted: Sat Mar 07, 2009 4:41 pm 
Heavy User
 Profile

Det hela skedde på efterfesten, på en krog. Jag vill inte säga för mycket om det, det ska redas ut senare med de inblandade. Men ja, det kändes ungefär som om man varit på Otten snarare än bland vuxna människor. Hon är knäckt och mår skit, så det är bara att finnas där och stötta som gäller. Fördjävligt att det ska behövas, hur fan kan folk ta sig rätten att tafsa grovt och sen anse att det är ok?

Post subject:
PostPosted: Sat Mar 07, 2009 6:08 pm 
Beginner
 Profile

Finns tyvärr folk till allt i den här lilla hålan.. Antagligen är dom ovana vid uteliv och hur man beter sig då man väl är ute, eller så är dom bara vilsna människor som ville prova något annat ställe än Otten för en gångs skull...

(Ja, jag hatar otten och ser det som bestraffning för att man är dum i huvudet 8) )

Post subject:
PostPosted: Sat Mar 07, 2009 8:08 pm 
Junkie
 WWW  Profile

Men fy,det låter jätte jobbigt ju!
(Vet själv hur jobbigt det kan vara för tonåringar att bli anastade av äldre män :roll: :? )

Post subject:
PostPosted: Sat Mar 07, 2009 10:29 pm 
Heavy User
 Profile

Jag har aldrig varit på Otten eller Palace, men däremot har jobbet släpat med mig till Harry's nån gång, och ALDRIG MER säger jag bara! Nu var det ju tio år sedan jag var tonåring och ännu längre sedan min stackars jobbarkompis var det, men svin finns i alla åldrar. Killen som tafsade är dessutom tolv år yngre än hon... Hatar folk som blir för packade.

@Blietzkrieg, Trist att du ska behöva veta hur det känns. Jag önskar att alla kunde gå ut och komma hem igen varenda gång utan att behöva bli rädda eller ledsna, men tyvärr ser inte verkligheten ut så.

Post subject:
PostPosted: Sat Mar 07, 2009 11:19 pm 
Junkie
 Profile

Alkohol är bara skit. Klart det finns fördelar, ett glas vin till maten skadar väl aldrig, men nackdelarna väger verkligen upp det.

Jag är snart 16 år och jag har aldrig varit full eller ens berusad, och det är jag stolt för. Den alkohol jag druckit har varit en klunk öl, vin eller champagne från mammas glas, för att hon erbjudit mig det bara för att jag ska få veta hur det smakar. Aldrig att jag skulle dricka när jag var ute eller på fest.

Senast jag var på fest hade jag jättekul med mina nyktra vänner och en gitarr, medan resten sprang runt och grät och spydde i buskar. Det roliga förstördes när vi var tvungna att ta hand om alla som knappt visste var de var, eftersom vi festade utomhus och vid havet var det viktigt att hålla fulla kompisar borta från vattnet. Jätteroligt, verkligen. Jag är väl en av de få som ens minns kvällen då jag slutade nian.

You're only as sick as your secrets, but the truth shall set you free.

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 08, 2009 12:07 am 
Beginner
 Profile

Palace går om man på något vänster håller sig till rätt sorts folk.. det är alltid roligare o vara en grupp alternativa än ensam i en flock av mainstream mungon som vi tyvärr ser allt för mycket av.. :lol:

@Logical; Var glad för det :), jag har inget minne av varken när jag slutade 9:an, fyllde 18 eller 19, +att allt där i mellan också det är suddigt :? har dock dragit ner på konsumptionen på sista tiden då jag har sambon som vakar över mig ^^.

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 08, 2009 12:08 am 
Addicted
 Profile

Alkohol är i många fall en social grupptrycksgrej, dvs man gör det för att passa in. Som du sa, LN, så är berusade personer inte det minsta roliga att ha att göra med... om man är nykter. (Notera att jag inte menar att predika för alkohol - det är skadligt för en själv och andra...)

Jag själv intar alkohol på fester, men då menar jag fester där en handfull vänner möts i någons lägenhet och stannar där under hela kvällen, samt då intar sagda alkohol med måtta.
Alkohol är farligt endast i fel händer, förutom medicinskt. Och jag inser att det är ifrågasättbart hurvida jag faktiskt är ansvarsfull nog eller bara en alkolist som försöker försvara ett vårdslöst beteende, men på de fester där jag har varit, har det värsta som inträffat varit att någon spyr, och då i toaletten, så ingen skada skedd.

Så rättfärdigar jag mitt beteende, men allt börjar och slutar med den sociala faktorn. Ingen vill vara den enda nyktra personen på festen.

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 08, 2009 1:33 am 
Junkie
 WWW  Profile

Trots att jag har sett på närmare håll än jag önskat vad alkohol kan orsaka så måste jag ändå säga att det inte är den alkoholhaltiga drycken i sig som är problemet utan snarare hur den används. Normal konsumtion för smak, ett tillfälligt rus eller sociala skäl kan bidra till att öka njutningen av livet.
Att däremot självmedicinera med alkohol om det så har att göra med att öka självförtroende eller fly från ett dåligt mående eller andra problem leder sällan till något positivt. Detsamma om man dricker för att andra vill eller att man ska verka cool.

Som det mesta här i livet är alkohol vad man gör det till. Det mesta kan missbrukas även om alkohol har en del egenskaper som gör det till ett attraktivt val.

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 08, 2009 10:55 am 
Junkie
 WWW  Profile

Fy,jag vet folk i min klass och andra i min årskurs som redan har varit fulla!En av dem är min närmaste vän i skolan.Jag har aldrig drukit något med alkohol i än.Och det kommer jag nog inte göra heller förens jag är över 18,efter att min bästa vän totalt skrämmde ihjäl mig.Hon var på någon hajk med skolan,där eleverna hade smugglat med sprit.Dem drack,och den som blev värst sjuk av detta var min kompis.det stog t.o.m om henne i tidningen.Och nu har hon lovat att aldrig dricka så mycket igen.Vilket jag är glad över.

@Elyria,Ja dessutom så var den här person full också.Och det var på en konsert.Och ingen i närheten gjorde något.Han höll dessutom på att kväva mig "/

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 08, 2009 3:20 pm 
Junkie
 Profile

Nej, jag har inget emot alkohol under kontrollerade former. Mina föräldrar dricker ganska ofta, en öl eller ett glas vin till kvällsmaten, för att de tycker att det är gott - och visst, det gör mig ingenting. Men undantaget det här är enda gången jag kommer i kontakt med alkohol när det är för mycket och/eller i fel händer. Jag förstår att det används på många fler sätt än dessa, och många är inte skadliga alls, men jag har ändå för många dåliga erfarenheter för att tycka att det är värt det.

Som avsked till högstadiet fick de i nian åka till Tyskland i slutet på förra vårterminen. Vi hade jättekul och det var verkligen en tid att minnas, men det var en kväll som var helt hemsk, pga alkohol och andra rusmedel... Några tyska ungdomar som bodde på samma vandrarhem som vi hade på våra klasskompisars uppmaning skaffat fram sprit. Vi snackar inte folköl nu, utan vi snackar två flaskor Jägermeister, plus annat smått och gott. Så, i ett rum på översta våningen hade de fest. Några av våra vänner var där, varav två tjejer i ett annars helt fullt rum av killar. Det var kaos. Ingen av de vuxna ville ingripa, våra lärare visste ingenting och ingen ville skvallra på våra egna kompisar, så vi fick ta saken i egna händer. Jag själv var för rädd för att gå dit, men de som var där sa att röken inne i rummet inte alls var vanlig cigarettrök, och jag lovar att killen som de sa hade rökt på med de andra hade mer än baksmälla dagen efter... Till slut lyckades vi i alla fall få ut dem därifrån. En tjej var otroligt tjurig på oss för det, men hon hade suttit mellan två 20-åriga killar med tröjan uppdragen till precis under bh-n, och jag lovar att den kvällen hade slutat med våldtäkt om vi inte hade fått ut henne därifrån... det var helt sjukt. Förstörde hela resan. Dagen efter gick jag mest runt och kollade på alla bakfulla idioter och tänkte "Rätt åt er, tack för den resan."

Yay vilket långt inlägg.

You're only as sick as your secrets, but the truth shall set you free.

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 08, 2009 4:24 pm 
Junkie
 WWW  Profile

^Nej fy vilken hemsk upplevelse! :o

Post new topic Reply to topic  [ 1148 posts ]  Go to page Previous  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 77  Next

All times are UTC + 1 hour